I. Postanowienia Ogólne

 

  1. Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do danych osobowych subskrybentów newsletteru czasopisma ,,Opolskie Studia Administracyjno-Prawne” działającego na stronie internetowej  https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/osap zwanej dalej „Platformą”.
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Instytut Nauk Prawnych Uniwersytetu Opolskiego,  ul. Katowicka 87a, 45-067 Opole.
  3. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zwanych dalej „RODO” oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  4. Warunkiem koniecznych do otrzymania Newslettera jest podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.
  5. Użytkownikowi przysługuje prawo do edycji swojego konta i zmiany uprzednio przekazanych danych, za wyjątkiem loginu systemowego.

 

II. Klauzula informacyjna

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Opolski z siedzibą przy pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole. tel. +48 77 452 70 00, e-mail: iod@uni.opole.pl
  2. Administrator danych osobowych wyznaczył inspektora ochrony danych (IOD), nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail iod@uni.opole.pl, poprzez formularz na stronie: http://iod.uni.opole.pl/kontakt/ lub pisemnie na adres jak w pkt. 1. Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych przez Uniwersytet Opolski oraz korzystania przez Państwa z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu obsługi subskrypcji newsletteru ,,Opolskie Studia Administracyjno-Prawne” oraz wysyłania do użytkowników  Platformy powiadomień i informacji dotyczących ww. czasopisma.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. – zgody na przetwarzanie danych osobowych
  5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być:
    • organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
    • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów zawartych z UO przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest UO.
  1. Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych odbiorcą w państwie trzecim (poza Europejski Obszar Gospodarczy) lub organizacjom  międzynarodowym.
  2. Dane przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, powiększony o czas niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń
    w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub do momentu rezygnacji przez Panią/Pana z subskrypcji.
  3. Posiada Pani/Pan określone w art. 13-21 RODO prawa, z których mona skorzystać po uwzględnieniu warunków określonych we wspomnianych przepisach prawo obejmujące:
    • prawo do uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO /spełniane przez niniejszą klauzule/,
    • prawo dostępu do treści swoich danych,
    • prawo do sprostowania swoich danych osobowych
    • prawo do usunięcia danych „prawo do bycia zapomnianym” (chyba że dalsze ich przetwarzanie jest niezbędne  w przypadkach przewidzianych w art. 17 pkt 3 RODO),
    • oraz prawo do ograniczenia przetwarzania,
      Ze względu na brak przesłanek wskazanych w art. 20 ust 1 pkt b (brak zautomatyzowanego przetwarzania), nie przysługuje Pani/Panu  prawo do przenoszenia danych osobowych.
      Ze względu na brak przesłanek wskazanych w art. 21 ust 1, nie przysługuje Pani/Panu  prawo do sprzeciwu w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych.Posiada Pani/Pan również prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać bezpośrednio z poziomu strony dostępowej, przez wysłanie maila na adres: kbiczysko@uni.opole.pl lub dane kontaktowe wskazane w punktach 1 i 2 .
  1. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do otrzymania newsletteru.
  3. Administrator nie wykorzystuje w stosunku do Pani/Pana zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie wykonuje Pani/Pana profilowania.

Skorzystanie z praw określonych w punkcie 8 następuje po zgłoszeniu Administratorowi drogą elektroniczną pod adres e‑mail: kbiczysko@uni.opole.pl  lub dane  umieszczone w pkt. 1 i 2.

 

III. Prawa Administratora

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych Użytkowników po cofnięciu zgody tylko na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego obligują go do retencji danych.
  2. Administrator ma prawo udostępniać dane Użytkowników oraz innych jego danych podmiotom upoważnionym, na podstawie właściwych przepisów prawa.
  3. Administrator może korzystać z usług innych podmiotów przetwarzających, na podstawie udzielanej im pisemnej zgody oraz warunków określanych w art. 28 RODO.
  4. Dane mogą być przekazywane:
    • procesorom w związku ze zleconą usługą administracji i wsparcia technicznego Platformy;

 

IV. Zabezpieczanie danych osobowych

Aby zapewnić prawidłowość przetwarzania danych osobowych Administrator wdraża organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa w oparciu o wewnętrzną Politykę Bezpieczeństwa Danych Osobowych obejmujące w szczególności:

    • Ograniczenie dostępu do danych osobowych wyłącznie dla osób posiadujących upoważnienie do ich przetwarzania.
    • Przetwarzanie danych osobowych na Platformie z ich szyfrowaniem protokołem SSL.
    • Zapewnienie poufności haseł  użytkowników poprzez ich szyfrowanie ( hasła nie są znane/widoczne dla administratorów strony).
    • Stosowanie bezpiecznego systemu odzyskiwania hasła.

 

Po  pobrania: